APA KELEBIHAN KAU

Teringat cerita ini bila terkenang zaman sekolah menengah dulu. mustapha (bukan nama sebenar) merupakan idola budak sekolah semasa dia berada di kelas lima.. aku kira semua budak tak beberapa berani dengan dia nih. mungkin atas sebab dia nie terlalu langsi. kalo ko berani lawan dia, dia boleh lawan balik siap bgtau "see you in court" lagi. tak tau lah dia nak habaq betui ka bohong kena tanya Dato Az Mizal lah " betui ka bohong naaaa"....

Dia : ko nak tahu lekebihan kau? dia siap tanya.
Aku : "nak la", aku bgtau.
Dia : Kita takkan tahu kelebihan kita kalau kita tak bgtau kelebihan org lain dulu . dia siap psycho aku nak suruh aku bgtau kelebihan dia...
Dia : so aper ko raser kelebihan aku, nanti aku bgtau aper kelebihan kau. dia siap memujuk
Aku |: ermmmmmm....banyak (aku cuba menipu padahal aku nak tahu kelebihan aku)....baik hati, tegas, penyayang, murah hati, suka senyum, periang, bertanggungjawab....blaa blaa blaa blaaa semua yg baik aku sebut semata-mata nak tahu aper kelebihan aku. dia senyum bangga. wahh aku meluat kelat dlm hati.
Dia : ermmmmm... aku tak nampak aper kelebihan kau
Aku : dlm hati silakak... saat itu juga aku terajang banggunan sekolah dengan menggunakan kuasa Dragon Balzz...habis ranap satu banggunan.

Comments