PENGEMIS PERSAHABATAN

diorangasingkan itu sakit..... 
diorangjahatkan itu pedih..... 
Aku seperti meminta sedekah pada sahabat - 
Sedekah yang bukan wang ringgit..... 
Sedekah yang dulunya tak ditagih.... 
Benar, wang ringgit paling aku perlu..... 
Namun, wang ringgit juga paling aku geruni.... 
Kuasanya mengubah manusia menakutkan aku..... menyedihkan aku...... 
Hingga aku tidak kenal sudah siapa dia..... 
hingga aku keliru apa hak aku yang sebenarnya..... 
Aku seperti peminta sedekah.... 
berduduk kotor ditengah pasar sesak, 
dengan ratusan manusia tinggi lalu lalang, 
depan belakang dan aku tak pasti 
bagaimana aku boleh berada disini 
serta kenapa semua jadi begini namun dalam keliru itu diorangasingkan itu diorangjahatkan itu aku sedar satu perkara......... 
Aku sama ada halimunan..... 
atau dikasihi serentak dibenci.... 
Betapa bezanya kalau aku punya wang ringgit..... 
Aku Luluh pada hari sahabat boleh dibeli......


 @LangitVanilla @wayzaznotanemptyhand

Comments