EIDALOVA

...
I miss Her so Much...so Much....

2000

Pertemuan aku dengan Eida terlalu unik....
eida merupakan sahabat kepada adik perempuan aku adot. dia juga merupakan kekasih kepada sahabat sekampung aku man. Sememangnya aku amat mengkagumi dia. dlm erti kata lain my secret admire.Tapi sayang dia sudah berpunya diketika itu. memang ramai lagi gadis-gadis lain di kampung aku, tapi aku pon tak kenal sangat dengan mereka. Hidup aku selalu merantau. aku duduk di KL dah hampir sepuluh tahun. Balik kampung time raya puasa jer. Mana nak kenal ngan mereka. So aku hanya kenal dengan mereka2 yang rapat dengan orang di sekitar aku sahaja. termasuk eida....heheheheheheh

2003

Aku tak pasti bila eida berpatah arang berkerat rotan dengan Man. derang pon tak bercerita dengan aku. dalam hati suker gak...hahahahahha.....ader can nih...tapi masalahnya aku  nie penyegan orgnya....malu -malu ayam kata orang malaya.

2004

Dijadikan cerita, i got a massage from her...maybe she got my fon from my sister.So just layanlah. almost 1 year jugak ar perhubungan sms nih, tapi just like that la.but sometimes when i went back home i used to see her.

Aku pon tak pasti biler aku start berpacaran dengan eida....since aku final year study kat uia kot. i thought year of 2004.....

2008

Our relationship is still like that....still love her so much...i almost have a plan to engage with her in year 2008. Pernah ader satu ketika to plan "bertekoi" or to give cincin tanda to her. I thought everybody knows what does it means. One step forward to engage..

June 2008

Tapi selalunya kita hanya merancang dan hanya tuhan yang menentukan.....it was in the year of 2008.
one day i got a message from her....she said she not very well.i always pray she will be ok....

One days lajei called me. Lajei is my fren. He is eida's brother in law.he said eida was in hospital...comma i thought....i don't know what to say.....i don't know what to do....for the time being i felt like a crazy. i was in KL. They asked me to bring eida's younger sister back home. eida's sister was in serdang.

I used to bawa her to the airport. it was happened in the blink of an eyes.On the way back home i got a phone called from lajei. eida passed away. 

Aku tak menangis, dalam fikiranku kenangan bersama eida bermain di ruang mata. walaupun sebentar cuma tapi ku rasakan saat itu terlalu panjang bersama dengan eida..apa yang mampu aku lakukan hanya berserah dan berdoa pada yang esa moga rohnya dicucuri rahmat yang esa.

aku amat menghargai pertemuan ini, walaupun kuraskan itu adalah masa yang singkat tapi itulah saatnya ku rasa kali terakhir aku jatuh cinta.

DeaLova....Al Fatihah....


Comments